Titular notícies
Dimarts 3 Abril 2018

El observatorio de la ESA que monitorizará las descargas eléctricas en nuestra atmósfera superior ya se encuentra en camino a la Estación Espacial Internacional. El Monitor de Interacciones Atmósfera-Espacio (ASIM) viaja a bordo de un vehículo Dragon que despegó ayer a las 20:30 GMT (16:40 hora local) del Centro Espacial Kennedy de Florida (Estados Unidos). 


Divendres 30 Març 2018

Cheops, la misión de la ESA que medirá el tamaño de los planetas mientras pasan por delante de sus estrellas progenitoras, mostrará en su cohete un colorido diseño que captura su esencia a la perfección.


Dijous 29 Març 2018

La actual fase de integración y pruebas finales del telescopio espacial James Webb (JWST) precisará de más tiempo para garantizar el éxito de la misión. Tras la última evaluación de las labores pendientes para poner a punto este complejo observatorio espacial, la ventana de lanzamiento ahora está prevista para mayo de 2020. 


Dijous 29 Març 2018

El mayor paracaídas jamás construido para una misión a Marte se desplegó durante la primera de una serie de pruebas preparatorias para la próxima misión ExoMars, que llevará un róver y una plataforma científica de superficie al Planeta Rojo.


Dimecres 28 Març 2018
A Cosmocaixa comença el dimecres 4 d’abril a les 19h un cicle de conferències al voltant de l'exposició La bellesa de l'univers, “Les noves fronteres de l’astrofísica” on quatre experts en aquesta branca científica ens explicaran quins són els últims descobriments en astrofísica i les seves aplicacions.
   Dimecres 4 d’abrilPúlsars: monstres magnètics i futurs GPS per a viatges interestel·lars. A càrrec de Nanda Rea, investigadora de l'Institut de Ciències de l'Espai (ICE, CSIC), de l'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) i de l'Anton Pannekoek Institute, University of Amsterdam.
   Dimecres 11 d’abrilObservant la llum de l'univers més llunyà. A càrrec de Licia Verde, Investigadora d'ICREA  i de l'Institut de Ciències del Cosmos (ICC), Universitat de Barcelona.
   Dimecres 2 de maigL'albor de l'astronomia d'ones gravitacionals. A càrrec de Alicia M. Sintes Olives, Professora Titular de Física Teòrica i Investigadora Principal de la Col·laboració Científica LIGO a la Universitat de les Illes Balears.
   Dimecres 9 de maigLes llunes glaçades dels gegants gasosos com a possibles hàbitats. A càrrec de Athena Coustenis, Investigadora de LESIA, Observatoire de Paris, PSL-Research Univ., CNRS, Univ. Paris 6, Sorbonne Univ., Univ. Paris-Diderot, Sorbonne Paris-Cité.

Feed RSS de notícies