Titular notícies
Dissabte 16 Desembre 2017
Dijous 25 de gener - Conferència "El nostre Univers més proper" i observació de la Lluna amb telescopis

El dia 25 de Gener de 2018, a les 7 de la tarda, està prevista la intervenció dels nostres socis en Jaume Roca i en Josep Mª Morén, al Centre Cívic Guinardó. Amb el títol de "El nostre Univers més proper", en Jaume farà una xerrada, donant a conèixer les particularitats de cada un dels astres que conformen el Sistema Solar, i a continuació en Josep María, proporcionarà als assistents una observació de la Lluna amb telescopis, tot fent les explicacions adients al que l'astre ens ensenya en aquells moments.

Entrada gratuita. Aforament limitat. Inscripcions a despatx@aster.cat.

C.C.Guinardó. Torrent de Melis, (entre Ronda Guinardó 113 i Avda.Mare de Deu de Montserrat) 

Dissabte 2 Desembre 2017
Dijous 14 de desembre - Conferència "La Mitologia al cel (Zodíac)"

Ponent:  Sr. Josep Palou. Quality Engineer ASQ i estudiós de la Mitologia Greco-Romana.
"Quan els apassionats de l’Astronomia miren cap al cel, ensopeguen sense parar amb noms de déus, deesses, herois, heroïnes i altres elements procedents del llegat mitològic. Què hi ha darrera dels noms dels cossos celestes?. En una gran majoria de casos, llegendes fabuloses que ens han pervingut de través dels precursors de l’Astronomia de l’antiga Grècia i Roma.
Avui ens endinsarem en la etimologia de les constel·lacions del Zodíac, explicant la seva llegenda o mite i els orígens de la seva caracterització. Ho il·lustrarem amb pintures i escultures exposades en els millors museus del mòn".
En aquesta xerrada descobrirem les respostes a aquestes i altres preguntes.
Us hi esperem

Diumenge 26 Novembre 2017
Activitats a l’observatori de Pujalt

El dia 16 de desembre a l’observatori de Pujalt, a part de l’activitat habitual d’observació del cel, es faran a partir de les 16 hores diferents activitats astronòmiques.

A les 16 hores es presentarà un llibre col·lecció de fotos astronòmiques “Sideral” de Marta Bretó

A les 17 hores es farà una xerrada oberta per Josep Maria Llenas, d’Astroanoia.

Podeu trobar més informació en la web de l’observatori de Pujalt.

http://www.observatoridepujalt.cat/cat/Actualitat/Agenda/Observacio-i-presentacio-de-llibre-astronomic-Dissabte-16-de-desembre

Divendres 24 Novembre 2017
Dimecres 13 de desembre - Conferència "Un tomb pel Sistema Solar"
 
Ponent:  Carles López Civit. Membre de la Junta d´Aster. Doctor en Geologia. 
"Les missions robòtiques sobre les superfícies, o bé la captació de dades des de les respectives òrbites planetàries, han fet possible els principals avenços que hi ha hagut en els últims 15 anys en el coneixement dels planetes i cossos menors del Sistema Solar, tal com s´exposaran.
Com és habitual, cada nou descobriment genera una multitud de noves preguntes que queden plantejades per a futures missions.".
Lloc:  Auditori de l´Espai Vil·la Urània.  C/. Saragossa 29 .


Dilluns 20 Novembre 2017
Dimarts 12 de desembre a les 21:30 - Sopar de Nadal

El dia 12 de desembre es realitzarà el tradicional sopar de Nadal del socis d'Aster. Cal fer les inscripcions a Doodle.
La DATA LÍMIT per apuntar-vos es el proper dia 8 de Desembre.
Un cop apuntats al Doodle i rebut el pagament, la vostra plaça estarà confirmada.

Feed RSS de notícies