CONFERÈNCIA "ESPECTROSCÒPIA AMATEUR"
Fa temps que en Joan Guarro va entrar a l’espectroscòpia amateur, observant i construint els seus propis aparells. Actualment aporta gràfiques espectrals en H alfa d’estrelles tipus Be a la BeSSDatabase de l’Observatori de París.
En una entrevista recent a la revista AstronomiA animava els aficionats a realitzar aquest tipus d’observacions.
Si el temps ho permet, durant la sessió es farà connexió a l’observatori de Santa Maria de Montmagastrell per obtenir algun espectre.
Ponent: Joan Guarro. Astrònom aficionat, pioner en la utilització de diferents tecnologies en el camp de l’afició.
L’Astronomia li ha permès satisfer la curiositat, però per damunt de tot, li ha permès fer amics. Lloc: Seu d’Aster, Viladomat 291, 6è 1a 08029 Barcelona Data i hora: 13 de març de 2014, 19.00 h
CURS PRIMERES PASSES EN L´OBSERVACIO DEL CEL (SOCIS I PUBLIC EN GENERAL)
OBJECTIU DEL CURS:
En acabar, els assistents haurien de ser capaços de:
- Fer una posada en estació dels instruments que ho requereixen (telescopis).
- Enumerar, localitzar i identificar objectes observables en el lloc i moment de l’observació.
ADREÇAT A:
El curset s’adreça, especialment, a aquelles persones que es volen iniciar en l’observació astronòmica amb algun tipus d’ajuda òptica.
Aquest curset s’ha pensat com un conjunt de sessions amb continguts amb certa independència, de forma que l’assistent podrà triar aquelles sessions em què estigui especialment interessat, bàsicament en funció del seu instrument d’observació.
Actes commemoratius del 250è Aniversari de la creació de la RACAB: “250 anys interaccionant amb la societat”
La Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona (RACAB) celebrarà l’any 2014 el 250è aniversari de la seva creació.
Tal com es va fer en els aniversaris anteriors, s’ha elaborat un programa d’activitats que es desenvoluparà en la seva seu i en diversos espais ciutadans amb el lema “250 anys interaccionant amb la societat”.
Per mes informació, feu clic al seguent enllaç: http://www.racab.es/es/250aniversari