CONFERÈNCIA "ESPECTROSCÒPIA AMATEUR"
Fa temps que en Joan Guarro va entrar a l’espectroscòpia amateur, observant i construint els seus propis aparells. Actualment aporta gràfiques espectrals en H alfa d’estrelles tipus Be a la BeSSDatabase de l’Observatori de París.
En una entrevista recent a la revista AstronomiA animava els aficionats a realitzar aquest tipus d’observacions.
Si el temps ho permet, durant la sessió es farà connexió a l’observatori de Santa Maria de Montmagastrell per obtenir algun espectre.
Ponent: Joan Guarro. Astrònom aficionat, pioner en la utilització de diferents tecnologies en el camp de l’afició.
L’Astronomia li ha permès satisfer la curiositat, però per damunt de tot, li ha permès fer amics. Lloc: Seu d’Aster, Viladomat 291, 6è 1a 08029 Barcelona Data i hora: 13 de març de 2014, 19.00 h
CURS PRIMERES PASSES EN L´OBSERVACIO DEL CEL (SOCIS I PUBLIC EN GENERAL)
OBJECTIU DEL CURS:
En acabar, els assistents haurien de ser capaços de:
- Fer una posada en estació dels instruments que ho requereixen (telescopis).
- Enumerar, localitzar i identificar objectes observables en el lloc i moment de l’observació.
ADREÇAT A:
El curset s’adreça, especialment, a aquelles persones que es volen iniciar en l’observació astronòmica amb algun tipus d’ajuda òptica.
Aquest curset s’ha pensat com un conjunt de sessions amb continguts amb certa independència, de forma que l’assistent podrà triar aquelles sessions em què estigui especialment interessat, bàsicament en funció del seu instrument d’observació.
Actes commemoratius del 250è Aniversari de la creació de la RACAB: “250 anys interaccionant amb la societat”
La Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona (RACAB) celebrarà l’any 2014 el 250è aniversari de la seva creació.
Tal com es va fer en els aniversaris anteriors, s’ha elaborat un programa d’activitats que es desenvoluparà en la seva seu i en diversos espais ciutadans amb el lema “250 anys interaccionant amb la societat”.
Per mes informació, feu clic al seguent enllaç: http://www.racab.es/es/250aniversari
MITES I ESTRELLES AL PLANETARI DEL MMB(amb Immersive Adventures)
Torna Arnau Vilardebò presentant 88 INFINITS amb la gran espectacularitat del Planetari (Planetari del Museu Marítim de BCN - Av Drassanes s/n Rambles-Colon).
Preu: 12 euros Atenció: trucant / sms al 607780402 i a atrapalo,10 euros /11 euros. S'accepten monedes socials. http://www.atrapalo.com/entradas/arnau-vilardebo-presenta-88-infinits-al-mmb_e63116/
Veniu a disfrutar de les històries mitològiques de les constel·lacions del cel. Mitologia sèria. És a dir irònica.
Obriu el ulls a una nova percepció de la nit. Amb molt d'humor!
I amb la gran espectacularitat del Planetari.
GENER Atenció: atrapalo.com: dies a 10 i 11 euros
Dijous 2 a les 20h
Divendres 3,10,14, 31 a les 20h
Dissabtes 4, 11,18, 25 a les 20h
Diumenges 5,12,19, 26 a les 18,30 Nota: entre els dies 21 de desembre i el 5 de gener les funcions seran al Planetari de places limitades.
FEBRER
Dissabte 1 a les 20h
Diumenge 2 a les 18,30
Per saber notícies d'actualitat de les constel·lacions cliqueu a www.arnauvilardebo.com i aneu a "coses del cel".