Titular notícies
Dimecres 29 Gener 2014
CURS PRIMERES PASSES EN L´OBSERVACIO DEL CEL (SOCIS I PUBLIC EN GENERAL)

OBJECTIU DEL CURS:
En acabar, els assistents haurien de ser capaços de:
- Fer una posada en estació dels instruments que ho requereixen (telescopis).
- Enumerar, localitzar i identificar objectes observables en el lloc i moment de l’observació.

ADREÇAT A:
El curset s’adreça, especialment, a aquelles persones que es volen iniciar en l’observació astronòmica amb algun tipus d’ajuda òptica.
Aquest curset s’ha pensat com un conjunt de sessions amb continguts amb certa independència, de forma que l’assistent podrà triar aquelles sessions em què estigui especialment interessat, bàsicament en funció del seu instrument d’observació.

Per mes informació feu clic aqui: 

 

Dimecres 29 Gener 2014

Dimarts 28 Gener 2014
Actes commemoratius del 250è Aniversari de la creació de la RACAB:  “250 anys interaccionant amb la societat”

La Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona (RACAB) celebrarà l’any 2014 el 250è aniversari de la seva creació.
Tal com es va fer en els aniversaris anteriors, s’ha elaborat un programa d’activitats que es desenvoluparà en la seva seu i en diversos espais ciutadans amb el lema “250 anys interaccionant amb la societat”.
Per mes informaci
ó, feu clic al seguent enllaç: http://www.racab.es/es/250aniversari

 

Divendres 3 Gener 2014
MITES I ESTRELLES AL PLANETARI DEL MMB (amb Immersive Adventures)
                                                                                         
                                       
Torna Arnau Vilardebò presentant 88 INFINITS amb la gran espectacularitat del Planetari (Planetari del Museu Marítim de BCN - Av Drassanes s/n  Rambles-Colon).
Preu: 12 euros   
Atenció: trucant / sms al 607780402 i a atrapalo,10 euros /11 euros. S'accepten monedes socials.
http://www.atrapalo.com/entradas/arnau-vilardebo-presenta-88-infinits-al-mmb_e63116/

Veniu a disfrutar de les històries mitològiques de les constel·lacions del cel.  Mitologia sèria. És a dir irònica.
Obriu el ulls a una nova percepció de la nit. Amb molt d'humor! 
I amb la gran espectacularitat del Planetari.

GENER                                             Atenció:  atrapalo.com: dies a 10 i 11 euros
Dijous 2 a les 20h
Divendres 3,10,14, 31  a les 20h
Dissabtes 4, 11,18, 25 a les 20h
Diumenges 5,12,19, 26  a les 18,30     Nota: entre els dies 21 de desembre i el 5 de gener les funcions seran al Planetari de places limitades.

FEBRER
Dissabte 1  a les 20h
Diumenge 2 a les 18,30

Per saber notícies d'actualitat de les constel·lacions cliqueu a www.arnauvilardebo.com  i aneu a "coses del cel".

 

Diumenge 24 Novembre 2013
PROJECTE VERKAMI
El Doctor Josep Mª Trigo, científic titular del CSIC, que va realitzar una conferència a Aster el 14.03.2012 sobre el tema: "L'origen del Sistema Solar desvetllat a l'estudi de les condrites carbonàcies i als materials que la missió Marco-Polo-R planeja retornar a la Terra", ens ha informat del "PROJECTE VERKAMI"
Es tracta d'un MICROMECENATGE" amb dos objectius:
1) Ajudar a joves investigadors amb la carrera ja finalitzada però que, per completar els seus coneixements, volen fer un doctorat
2) El projecte VERKAMI està destinat a l'estimació, seguiment i prevenció d'asteroides i cometes que representen un perill per la Terra. Cal actuar abans de que sigui massa tard. Encara tots tenim vives les imatges del que va passar el 15.02.2013 prop de Chelyobinsk, Rússia.
Dintre del CSIC , hi ha el Grup d'Investigació de Meteorits, Cossos Menors i Ciències Planetàries de l'IEEC ( Institut de Ciències de l'Espai) que ha plantejat el projecte i que a través de Verkami, demana un suport econòmic d'ajut.
Més informació a www.verkami.com/projects/6929

Feed RSS de notícies