Titular notícies
Dijous 9 Gener 2020
Raising the flags

La Agencia Espacial Europea busca un nuevo director de comunicaciones para unirse a su comité ejecutivo y dar apoyo al director general. El director de comunicaciones será responsable de los programas relevantes de la ESA y los objetivos generales.


Dimecres 8 Gener 2020

Para dar comienzo al 30.º aniversario del telescopio espacial Hubble de la NASA/ESA, este ha captado una majestuosa galaxia espiral.

Puede que UGC 2885 sea la mayor conocida en el universo local. Es 2,5 veces más grande que nuestra Vía Láctea y contiene 10 veces más estrellas.

Más información


Dimecres 8 Gener 2020
Dijous 30 de gener a les 19h. Conferencia "Per Santa Llúcia, un pas de puça" al Centre Civic Guinardó

Ponent: Pere Closas, soci d’ASTER

És el dia de Santa Llúcia el dia més curt de l’any?
Què vol dir exactament aquesta dita popular?
Quant dura exactament un any? I com s’ha pogut determinar amb tanta precisió?

Tot plegat potser són preguntes de resposta no tan senzilla com sembla a primera vista.

Més informació a: https://ajuntament.barcelona.cat/ccivics/guinardo/p/32668/per-santa-llucia-un-pas-de-pua

Dimarts 31 Desembre 2019
Dimarts 25 de febrer - Conferència "Mart, una aposta de tot al vermell"

Ponent:  Joan Anton Català. Màster en Astronomia i Astrofísica, químic quàntic, i divulgador científic
"Mart ha fascinat l'home des de sempre. D'on prové aquesta fascinació? En aquesta xerrada repassarem alguns dels moments claus de l'exploració del planeta roig, i discutirem sobre la cerca de vida en aquest planeta"
També es presentarà el nou llibre del ponent "100 històries de l'aventura espacial"; un resum divulgatiu de la història de naus i missions, des de l'Sputnik 1 al New Horizons. 
Us hi esperem.

 

 


Dilluns 16 Desembre 2019
Hubble’s celestial peanut

Esta imagen captada por el telescopio espacial Hubble de la NASA/ESA nos muestra NGC 1175, una galaxia con una forma distintiva y fascinante.


Feed RSS de notícies