Titular notícies
Divendres 28 Setembre 2018
Dimarts 9 d'octubre - Conferència "Recepta d'estrelles"

Ponent:  Meritxell Sardà. Sòcia d’Aster. Llicenciada en Física.
"De gas i pols a estrella. Com es cuina tot plegat?. En els núvols moleculars del medi interestel·lar hi trobem els ingredients de les estrelles però com s’esdevé el procés? Com pot la gravetat, finalment, vèncer les forces que volen estripar els núvols fins encendre un astre?
La gravetat inicia el col·lapse, d’acord, però què ha de passar per tal de no obtenir directament un forat negre?
Si les estrelles neixen i moren expulsant residus a l’espai interestel·lar, quina diferència d’ingredients hi ha entre les estrelles primigènies i les actuals? Quines conseqüències té?
A la propera xerrada tractarem aquestes qüestions i alguna més d’acord amb les teories més recents de formació estel·lar."
Us hi esperem.

Dijous 27 Setembre 2018

Las últimas noticias sobre la devastación provocada por huracanes y tifones en Estados Unidos y Asia nos recuerdan lo importante que es predecir la trayectoria de estas fuertes tormentas y saber más sobre su desarrollo. Aunque hay varios satélites dedicados a su observación, la misión SMOS de la ESA ofrece una perspectiva radicalmente nueva. 


Dimecres 26 Setembre 2018

Gracias a datos de Gaia,  la misión de cartografía estelar de la ESA, un grupo de astrónomos ha identificado cuatro estrellas de las que podría proceder Oumuamua, un objeto interestelar detectado durante una breve visita a nuestro Sistema Solar en 2017. 


Dimecres 26 Setembre 2018

Arianespace ha cumplido hoy cien lanzamientos de su cohete Ariane 5 al poner en órbita los satélites de telecomunicaciones Horizons-3e y Azerspace-2/Intelsat-38. 


Dimarts 25 Setembre 2018
Dimarts 30 d'octubre - Conferència "Enanes blanques en l'era Gaia"

Ponent:  Alberto Rebassa. Doctor en Astrofísica i investigador del Grup d'Astronomia i Astrofísica de la Universitat Politècnica de Catalunya.
"La gran mayoría de estrellas finalizan, o han finalizado, su vida en forma de enana blanca. Estos objetos tienen el tamaño medio de la Tierra, sin embargo pueden llegar a ser más masivos que el Sol. Esto hace que las enanas blancas sean extremadamente densas y que tengan unas peculiaridades excepcionales. En esta charla estudiaremos las propiedades físicas de estos objetos exóticos y veremos como los datos proporcionados por el satélite Gaia nos han ayudado a incrementar considerablemente nuestro entendimiento de las enanas blancas."
Us hi esperem.

 

Feed RSS de notícies