Titular notícies
Dijous 13 Setembre 2018
53è curs d'iniciació a l'astronomia

Del 15 d’octubre al 14 de novembre d´enguany, ASTER, Agrupació Astronòmica de Barcelona, organitza a la seva seu social del Carrer Viladomat 291, 6è – 1a, el 53è Curs d’Iniciació a l’Astronomia. Aquesta edició del curs posa l’accent en donar, d´una manera planera i amena, una visió amplia, completa i actual de l´Astronomia en tots els seus àmbits, tant en el vessant teòric com en el pràctic.

El Curs va dirigit a qualsevol persona interessada per l’Astronomia, sigui quin sigui el seu nivell previ de coneixements sobre la matèria.

L’horari de les classes teòriques serà de 19 a 20h30 aproximadament.

El nombre de places és limitat.

Per veure el temari, preus i més informació:  premeu aquí

La reserva de places es pot fer fins al 11 d’octubre en el local d’ASTER, dimarts i dijous feiners de 18.30 a 21h. o enviant un missatge a despatx@aster.cat 



 

Dimecres 12 Setembre 2018

Alimentar a la creciente población mundial es motivo de gran preocupación, pero los esfuerzos por aumentar los cultivos suponen una carga añadida para nuestras valiosísimas reservas de agua dulce. Un nuevo estudio muestra cómo al medir la humedad del suelo desde el espacio se podría calcular mejor cuánta agua se usa en los cultivos y ayudar a los agricultores a gestionar su consumo. 


Dilluns 10 Setembre 2018

Cassini finalizó su misión de trece años en Saturno el 15 de septiembre de 2017, cuando se sumergió en la atmósfera del planeta, pero el telescopio espacial Hubble de la NASA/ESA ha seguido observando el gigante gaseoso.


Dijous 6 Setembre 2018

Ahora que la constelación europea Galileo cuenta con 26 satélites de navegación y los servicios iniciales ya están disponibles para los usuarios de todo el mundo, va a ampliarse en consonancia la infraestructura que los controla en tierra.


Dijous 6 Setembre 2018
Dijous 25 d'octubre  - Conferència al Centre Cívic Guinardó "La Lluna, el nostre satèl·lit"

Localització: Centre Cívic Guinardó - Torrent de Melis, (Ronda Guinardó 113) 
Gratuita i oberta a tothom. 
Ponent: Josep Mª Morén, soci d'Aster.
En anteriors xerrades hem parlat del Sol i dels planetes. En aquesta ocasió i per completar els astres que formen el nostre univers més proper, parlarem de la Lluna, la nostra companya de viatge al voltant del Sol. Comentarem les diferents hipòtesis que hi ha sobre la seva formació i en veurem l’estructura. Explicarem la seva dinàmica, moviments, fases…
Veurem la seva orografia, quins són els principals accidents i com es van formar. 
Parlarem de la mecànica dels eclipsis. Perquè es produeixen, quan, com …?
19:00 hores
Més informació: Aquí
 
 

Feed RSS de notícies