SECCIÓ D’ASTROFOGRAFIA
Dimarts 3 de maig - Secció Astrofotografia
Secció mensual coordinada per Jose Muñoz, soci d'Aster.
En aquesta ocasió Pere Closas ens presenta: "La informació dels mapes de la Lluna"
19.00 hores
Dimarts 3 de maig - Secció Astrofotografia
Secció mensual coordinada per Jose Muñoz, soci d'Aster.
En aquesta ocasió Pere Closas ens presenta: "La informació dels mapes de la Lluna"
19.00 hores
Dilluns 9 de maig - Secció de Selenografia
A càrrec de Josep Mª Morén, soci d'Aster.
Taller destinat a ampliar i aprofundir en aspectes del coneixement bàsic de la Lluna, tant de la seva dinàmica com de la seva orografia i ubicació dels seus principals accidents.
En aquesta ocasió tractarem els temes següents:
- Representacions volumètriques de la Lluna, una ullada a les fites més representatives. (per Carles López, soci d'Aster)
- Coses de la Lluna (debat sobre preguntes generals plantejades pels assistents a l’anterior taller)
- Presentació propera sortida d’observació
19:00 hores
Divendres 27 de maig - Sessió de planetari al CosmoCaixa per als socis d'Aster
Hem sol·licitat a l'Obra Social La Caixa una sessió del Planetari de CosmoCaixa exclusiva per als/a les socis/sòcies d'Aster i les seves families, i ens han ofert una sessió pel divendres dia 27 de Maig a les 17.30 hores.
Projecció: QUÈ HI HA ALGÚ?
En aquest programa del Planetari en 3D, viatjarem per l'espai a la recerca de planetes en òrbita d'altres estrelles: els exoplanetes. Esbrinarem les tècniques dels astrònoms per detectar aquests astres llunyans; de la mà del simulador astronòmic del Planetari visitarem mons que semblen sortits de la fantasia dels escriptors de ciència-ficció més agosarats; gaudirem d'escenes espectaculars, i contemplarem, sense moure-n's de la butaca, com s'estructura a gran escala aquest meravellós Univers en el qual vivim.
Demanem que els socis/sòcies interessats/des en participar-hi és registrin aqui: http://doodle.com/poll/62nf3ibg7kxh6dmr
IMPORTANT: Degut a que hem d´informar a Cosmocaixa del nombre de participants amb tres setmanes d'anticipació, aquest Doodle romandrà actiu únicament fins al dia 4 de maig.
La disponibilitat de places està limitada a 130 persones.
El punt de trobada serà el hall d'entrada de la porta principal de CosmoCaixa a les 17.10h
Dissabte 28 de Maig - Sortida d'observació de cel profund a Pujalt
Observatori Meteorològic i Astronòmic de Pujalt (Alta Anoia)
Lloc de trobada: Diagonal cantonada amb John M. Keynes, (abans Tte. Coronel Valenzuela)
19.45 hores
Com sempre, la sortida està condicionada per la meteorologia.
Abans de sortir cal consultar la Web: www.aster.cat
Divendres 3 de juny. Observació nocturna al Casal de Barri de Cal Rectoret.
c/ de la Via Làctia, 4
08017 - Barcelona
Veure la noticia
Veure les fotos
Durant el mes de juny s’hi muntarà una exposició amb fotografies fetes pels companys astrofotògrafs de l'agrupació i el dia 3 de juny hi farem l’observació astronòmica nocturna.
Diumenge 5 de juny - Observació pública del Sol al Parc de Can Zam, de Santa Coloma de Gramenet
Amb motiu de la Festa del Medi Ambient.
Es farà observació del Sol amb telescopis proveïts de filtres de diferents tipus. Es recorda que el Sol mai es pot mirar, sigui en visió directa, sigui a través de qualsevol instrument òptic, sense tenir garanties que l’observació és segura.
11 a 14 hores
Veure Fotos
Veure Noticia
Dimarts 7 de juny - Secció Astrofotografia
Coordinada per Jose Muñoz, soci d'Aster
En aquesta ocasió Josep Masalles ens presenta "Eclipse, transitos y ocultaciones"
19.00 hores
Dilluns 13 de juny - Secció de Selenografia
A càrrec de Rafael Quiles, soci d'Aster.
Taller destinat a ampliar i aprofundir en aspectes del coneixement bàsic de la Lluna, tant de la seva dinàmica com de la seva orografia i ubicació dels seus principals accidents. En aquesta ocasió tractarem els temes següents:
- Coses de la Lluna (debat sobre preguntes generals plantejades pels assistents a l’anterior taller)
- Visualització de la película "La Luna" de la col·lecció Universo, durada 50´
19:00 hores.
Dissabte 2 de juliol - Sortida d´observació de cel profund a Pujalt
CANVI A L'ORDAL trobada a les 20:30
Observatori Meteorològic i Astronòmic de Pujalt (Alta Anoia)
Lloc de trobada: Diagonal cantonada amb John M. Keynes, (abans Tte. Coronel Valenzuela)
20.00 hores
Com sempre, la sortida està condicionada per la meteorologia.
Abans de sortir cal consultar la pàgina web: www.aster.cat
Dimarts 5 de juliol - Secció d'Astrofotografia
Secció mensual a càrrec de Jose Muñoz, soci d'Aster.
"Animaciones"
19.00 hores
Dissabte 30 de juliol - Sortida d´observació de cel profund a Pujalt
Observatori Meteorològic i Astronòmic de Pujalt (Alta Anoia)
Lloc de trobada: Diagonal cantonada amb John M. Keynes, (abans Tte. Coronel Valenzuela)
19.40 hores
Com sempre, la sortida està condicionada per la meteorologia.
Abans de sortir cal consultar la pàgina web: www.aster.cat
Els socis interessats en participar en una observació dels Perseids ens trobarem al l’Ordal per a la seva observació la nit de l’11 al 12 d’agost.
La hora de trobada en el lloc d’observació al voltant de les 20 hores.
De tota manera cal tenir en compte que a primera hora de la nit hi haurà Lluna (es pondrà a les 1h39 del dia 12 d’agost, hora civil). Per altra banda cal tenir també en compte que el radiant anirà pujant a mesura que passi la nit.
Com més avanci la nit les prediccions donen un nombre més gran de meteors. Les pàgines de l’IMO donen prediccions de ZHR (Zenithal Hourly Rate) de 150 meteors/hora en el moment del màxim. Aquest valor s’ha de rebaixar molt per una sèrie de factors. El principal és la contaminació lumínica. És totalment impensable el valor que figurava en un article de La Vanguardia del diumenge “Quatre Perseids per minut”
Els socis que vulguin participar haurien de fer un correu al Pere Closas pere.closas@aster.cat
I estar atents a la web per si l’activitat s’ha de suspendre per causes meteorològiques
Activitat gratuïta per a socis