Titular notícies
Dimecres 21 Febrer 2018

Los astronautas suelen ‘crecer’ en microgravedad, por lo que sufren dolores de espalda y tienen dificultades para caber en los trajes espaciales. Una vez de vuelta en la Tierra, son más propensos a padecer hernias discales.


Dimarts 20 Febrer 2018

El año 2018 es muy importante para las misiones de la ESA en Marte. Mars Express cumple 15 años orbitando el planeta rojo, y a sus estudios se unirán las observaciones de ExoMars Trace Gas Orbiter (TGO) que, después de más de un año modificando su órbita, por fin podrá hacer las tan esperadas mediciones de alta resolución, que supondrán un hito importante para resolver los misterios del metano y otros  gases clave en la atmósfera. Para poner trabajos en común, analizar los últimos descubrimientos y preparar las operaciones que están por venir, la comunidad científica alrededor de estas dos misiones se reúne en ESAC los días 27 y 28 de este mes en un workshop internacional.


Dilluns 19 Febrer 2018

Con los Juegos Olímpicos de Invierno de Pieonchang (Corea del Sur) en pleno apogeo y multitud de aficionados aprovechando la temporada de esquí, es el momento perfecto para disfrutar de esta espectacular escena de montaña, aunque nos quede fuera de pista: en los anillos de Saturno.


Dissabte 17 Febrer 2018
Dimarts 6 de març - Conferència "EL FOTÒGRAF EN LA NIT: Descobrint la llum en la foscor + Presentació del llibre SIDERAL"


Marta Bretó fotògrafa de natura especialitzada en paisatge nocturn i guia de muntanya, gran coneixedora de la nit i els seus secrets, serà l’encarregada d’acompanyar-nos en aquest passeig a través de les meravelles que se’ns revelen en el cel qual el Sol es pon i de descobrir-nos què s’amaga darrera la fotografia nocturna.
Com ella mateixa ens relata: “L’home, el fotògraf, el curiós i l’artista sempre han tingut interès per la bellesa, i per la plasmació de la mateixa. No es estrany llavors, que un fotògraf de natura trobi en la nit una nova manera de representar el paisatge. Un paisatge, que no només mostra allò proper i efímer, sinó que alhora ho situa dins d’un segon paisatge més llunyà i “etern”, l’Univers.”
Després de parlar-nos dels secrets de la nit, la Marta ens presentarà SIDERAL, el seu darrer projecte en aquest camp. “Sideral” és un projecte que convida a reflexionar sobre la bellesa del paisatge dins la nit. Des de les estrelles i constel·lacions fins a la magnífica Via Làctia. Des dels moviments del nostre satèl·lit fins a fenòmens com eclipsis, cometes i aurores boreals. Sideral és un viatge a través del temps i la nit, amb la companyia de les estrelles. Una invitació a reflexionar sobre la natura, la mitologia, l’art i la ciència a través de la fotografia de paisatge nocturn.
“Aquest llibre és fruit de gairebé una dècada fotografiant el cel, la qual cosa suposa un terç de la meva edat actual. No és difícil adonar-se que aquest llibre no és únicament un objectiu plantejat com a autora, sinó que a més és una part de mi. Un projecte que ha nascut amb els meus desitjos i curiositats cap a la nit i amb el qual he crescut no només com a fotògrafa sinó com a persona. Avui ho comparteixo amb tots vosaltres i espero que ho gaudiu tant com jo ho he fet amb les estrelles i els paisatges que s’hi mostren.”

Dissabte 17 Febrer 2018
Dijous 8 de març - Conferència "Els inicis de la sismologia a Catalunya"

Ponent: Dr. Josep Batlló, sismòleg i historiador de la ciència.
"La Sismologia té un desenvolupament important a Catalunya a primeries del s. XX que es concreta amb les instal·lacions de l’Observatori Fabra i de l’Observatori de l’Ebre. En la instal·lació, posada en marxa  i direcció durant uns anys de la secció de Sismologia de l’Observatori Fabra hi va tenir un paper importat en Comas i Solà.
A la conferència es farà un repàs dels fets d’aquells anys i una descripció dels primers instruments d’observació sismològica de l’Observatori Fabra."
Us hi esperem.

Feed RSS de notícies